به فروشگاه اینترنتی دیاکو دکو خوش آمدید
نمونه های اجرایی
تماس با ما
خانهمحصولاتآلبوممطالب
0
سبد خرید

پرده شب و روز

نویسنده: مدیریت سایت|

 پرده شب و روز

پرده دومکانیزم یا شب و روز چیست؟

به طور کلی پرده های رولی مدرن به دو دسته تک مکانیزم و دومکانیزم تقسیم می شوند، در این بخش ما به پرده دو مکانیزم می پردازیم، پرده دومکانیزم که به نام بازاری شب و روز شهرت دارد از دو لایه پرده کاملا مجزا ولی مکمل یکدیگر تشکیل شده، این دو پرده در یک قاب یا کتیبه تعبیه می شود.

این پرده دارای دو زنجیر مجزاست تا بتوانید هر کدام از این دو پرده را با ارتفاع دلخواه تنظیم کرده و نور ورودی را کنترل کنید.

لایه اول پرده (رویه) 

  رویه درمدل های متنوع  پارچه و بافت موجود است وجنس این پارچه بنا به سلیقه و نیاز افراد متفاوت است، شما می توانید پرده شب و روز را با انواع رویه: زبرا یک سانتی ، زبرا هفت سانتی ، سیلوئت و تور سفارش دهید.

یکی از پر طرفدارترین پارچه های بازار که در پرده دو مکانیزم یا شب و روز از آن استفاده می شود زبرا یک سانتی است

زبرا یک سانتی متشکل از نوار های پارچه و تور به طول 2 سانتی متر است که همانند زبرا معمولی (زبرا هفت سانت) باعث ایجاد ظاهری لوکس و خاص در دکوراسیون داخلی می شود.

پرده دو مکانیزم پرده دو مکانیزم یک سانتی

 

لایه دوم/ زیرین (آستر)

 آستر یا پرده زیرین همان پارچه شید است که به دلیل یکدست بودن بافت پارچه باعث می شود نور به صورت کامل مسدود شود همچنین باعث ایجاد تاریکی و حریم خصوصی کامل در داخل محیط است و نقش به سزایی در کنترل و میزان ورودی نور در محیط دارد.

پرده دو مکانیزم آینه ای پرده دو مکانیزم یک سانتی

 

مزایای پرده دو مکانیزم (شب و روز )

پرده شب و روز به دلیل دو لایه بودن باعث ایجاد عایقی مناسب در فصل گرماست و با جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل محیط نقش به سزایی در کنترل دمای محیطی داخل خانه و یا محل کار شما دارد و در فصل سرما نیز می تواند از ورود سرما به داخل تا حدودی جلوگیری کند .

همچنین به شما این امکان را می دهد که در صورت نیاز به اتاقی تاریک برای استراحت و آرامش با پایین آوردن هر دو لایه پرده از ورود نور به صورت کامل به داخل جلوگیری کنید و در صورت نیاز به وجود نور تنها کافی است که پرده زیرین را جمع کرده و تنها از پرده رویه استفاده کنید و همچنان حریم خصوصی خود را هم داشته باشید .

پرده دومکانیزم آینه ای

 پرده دو مکانیزم آینه ای همانند پرده دو مکانیزم معمولی می باشد ، با این تفاوت که آسترآن چاپی و دارای طرحی کاملا یکسان با لایه رویه است، به این صورت شما یک پرده دو لایه چاپی با دو جنس پارچه متفاوت دارید که می توانید به دلخواه از هر دو لایه به صورت مجزا یا در کنار هم استفاده کنید.

پرده دو مکانیزم یک سانتی پرده دو مکانیزم آینه ای

 

جهت زنجیر

در پرده های دو مکانیزم یا شب و روز رویه و آستر هر کدام دارای گیربکس و زنجیر مستقل هستند که بنا به سفارش افراد می تواند در جهت های متفاوت قاب(کتیبه): چپ، راست و یا دوجهت قرار بگیرند

انتخاب جهت زنجیر باید با توجه به شرایط محیطی که قرار است پرده در آنجا نصب شود انتخاب شود در صورتی که به این مسئله دقت نشود ممکن است در هنگام باز و بسته کردن پرده برای شما مشکلاتی به همراه داشته باشد.